بررسی و تعمیر سیستم جرقه زنی در خودروهای انژکتوری یکی از مراحل حیاتی در تضمین عملکرد صحیح موتور، کاهش آلایندگی و افزایش راندمان سوخت است. کفی خودروبر تخصصی این سیستم وظیفه دارد در زمان مناسب، با شدت کافی و در محل دقیق، جرقه ای برای احتراق مخلوط سوخت و هوا ایجاد کند. اجزای اصلی این سیستم شامل شمع ها، کویل جرقه، وایرها (در برخی خودروها)، واحد کنترل الکترونیکی (ECU)، سنسور موقعیت میل لنگ و میل سوپاپ، و ماژول جرقه زنی است. شمعها باید از نظر دوده زدگی، روغنی شدن یا خوردگی الکترودها بررسی شوند، فاصله الکترود با فیلر گیج اندازه گیری شود و در صورت فرسودگی یا عدم تطابق با مشخصات کارخانه تعویض گردند. کویل جرقه باید از نظر مقاومت اولیه و ثانویه با مولتیمتر تست شود، ترکخوردگی، نشتی یا داغ شدن بیش از حد بررسی گردد و در صورت افت ولتاژ یا عدم تولید جرقه مناسب تعویض شود. وایرها در خودروهای دارای وایر باید از نظر سلامت روکش، کفی خودروبر تخصصی عدم وجود پارگی یا نشتی جریان بررسی شوند، مقاومت آنها تست شود و در صورت افت عملکرد تعویض گردند. سنسور موقعیت میل لنگ و میل سوپاپ باید از نظر سیگنال خروجی با دستگاه دیاگ بررسی شوند تا اطلاعات دقیق به ECU برای زمانبندی جرقه ارسال شود. واحد کنترل الکترونیکی ECU باید از نظر کدهای خطا با دیاگ بررسی شود، هماهنگی بین سنسورها و فرمان جرقهزنی بررسی گردد و در صورت نیاز ریست یا بروزرسانی نرمافزار انجام شود. ماژول جرقهزنی در برخی خودروها باید از نظر عملکرد با دیاگ یا تست مستقیم بررسی شود و در صورت خرابی یا عدم ارسال ولتاژ مناسب تعویض گردد. پس از تعمیر، تست نهایی شامل بررسی عملکرد موتور در دورهای مختلف، تست شتاب، بررسی مصرف سوخت و بررسی خطاهای باقیمانده در دیاگ انجام میشود. کفی خودروبر تخصصی عملکرد صحیح سیستم جرقهزنی باعث احتراق کامل، کاهش مصرف سوخت، افزایش قدرت موتور و کاهش آلایندگی میشود.
چهارشنبه ۱۲ شهریور ۰۴ ۱۶:۱۵ ۴ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است